Wijkgemeente

De wijkgemeente Hillegondakerk is één van de zeven wijkgemeenten binnen de Protestantse Gemeente Rotterdam-Noordrand (voor meer informatie over de Protestantse Gemeente Rotterdam-Noordrand verwijzen we u naar rotterdamnoordrand.nl). Naast de zondagse kerkdiensten worden verschillende activiteiten georganiseerd voor diverse leeftijdsgroepen. Bijvoorbeeld bijbelkring, ouderenkring, jeugdactiviteiten, debatten, maandelijks lunchcafé en concerten.

Missie

Als Hillegondakerk-gemeente zijn we uit de wereld geroepen en eigendom van Christus. We zien de gemeente als oefenplaats voor discipelschap. Dat betekent dat we ons in alle activiteiten richten op de verdieping van onze relatie met Jezus Christus en onze groei in gemeenschap met Hem en elkaar. We weten ons geroepen tot getuigenis en tot dienst aan de wereld en willen daartoe een hoopvolle en gastvrije gemeente zijn.

Beleidsplan

U kunt ons het beleidsplan Hillegondakerk 2022-2025 via onderstaande link lezen.

Beleidsplan Hillegondakerk

Predikant

Dominee Jan Reijm is sinds oktober 2018 als predikant verbonden aan de Hillegondakerk.

Eredienst

Informatie over onze kerkdiensten, crèche, kindernevendienst en collecten.

Pastoraat

Zorg voor gemeenteleden, omzien naar elkaar.

Diaconie

Ondersteuning voor zowel onze gemeenteleden als onze medemens, dichtbij en ver weg.

Kerkrentmeesters

Informatie over het financiële beleid van de kerk.

Wijkindeling

Informatie over wijkindeling en bijbehorende wijkouderlingen.

Bijbelkringen

Informatie over de diverse bijbelkringen.