Zaterdag 23 maart, concert
Passie-concert met lezingen en muziek in de Veertigdagentijd. Projectkoor Rotterdam Noordrand o.l.v. Iddo van der Giessen, Vincent de Ridder – orgel, Elma Dekker – sopraan, ds. Jan Reijm – lector.
Aanvang 20.00 uur, deuren open 19.30 uur, toegang vrij, collecte na afloop.

Woensdag 27, donderdag 28 en vrijdag 29 maart
Activiteiten in de Stille Week voor Pasen:
Op woensdag en donderdag een kort bezinningsmoment met orgelspel, gebed, lezing, korte meditatie en samenzang. Aanvang 20.00 uur, deuren open 19.30 uur, toegang vrij.
Op vrijdag 29 maart – Goede Vrijdag – is er een kerkdienst met viering van het Heilig Avondmaal, aanvang 20.00 uur.

Zaterdag 6 april, concert & expositie
www.concertdichtbij.com organiseert een concert met als thema ‘Tangozzs&World – Grenzeloos’. Klassiek – Tango – Jazz – Turkse ritmes.
Aanvang 14.00 uur, deuren open 13.30 uur, toegang € 10,-- (incl. 1 consumptie). Kaarten via www.podiumplein of voorafgaand aan het concert. Sponsoring door Cultuur Concreet. Om 16.00 uur opening van de expositie ‘Gebouwen en kleine scenes’ van Diet van Velzel.

Zaterdag 13 april, orgelconcert
Vincent de Ridder – organist van de Hillegondakerk – geeft in het kader van Rotterdam-Orgelstad een orgelconcert. Thema is nog niet bekend.
Aanvang 16.00 uur, deuren open 15.30 uur, toegang vrij, collecte na afloop.

Zaterdag 20 april, concert
Het laatste concert van dit seizoen, georganiseerd door Concertstichting Hillegersberg. Hanna Shybayeva (piano) & Animato Kwartet (Inga Vaga Gaustad en Tim Brackman – viool, Elisa Karen Tavenier – altviool, Pieter de Koe – cello). Pianokwartetten van Béla Bartók en werk van Robert Schumann.
Aanvang 20.15 uur, deuren open 19.30 uur, kaarten voorafgaand aan het concert of online via www.podiumplein.nl.

Donderdag 16 mei, debatavond
De wijkgemeente Hillegondakerk organiseert – na lange tijd – weer een ‘HillegondaDebat’. Is Oekraïne onderdeel van Europa? Wat zijn eigenlijk Europese waarden en waar komen ze vandaan? Waarom zijn Polen en Hongarije zulke kritische EU-leden? Wilt u antwoord op dergelijke actuele en belangrijke vragen? Goed nieuws! In aanloop naar de verkiezingen voor het Europees Parlement (6 juni a.s.) is er een Hillegondadebat over de theologische wortels van Europa.
Spreker is dr. Clemens van den Berg. Hij promoveerde op de geschiedenis van de Europese samenwerking.
Aanvang 20.00 uur, deuren open 19.30 uur, toegang vrij.

Openstelling Hillegondakerk
Medio april is de Hillegondakerk weer open op woensdagmorgen van 10.30-12.30 uur. Op zaterdagmorgen voorlopig de eerste en de derde zaterdag van de maand van 10.30-12.30 uur. U bent welkom voor een praatje, een kopje koffie/thee, een vraag of voor een moment van rust.
(Openstelling onder voorbehoud van uitvaarten, raadpleeg de site www.hillegondakerk.nl).